Aby praca z samochodem była dopuszczalna, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich jest silnik spalinowy wspólnie z akumulatorem, gdzie znajduje się chemiczne źródło energii. Drugim będzie alternator lub, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, gwarantując jej dostępność w czasie zmiennej pracy naszego samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to również w drugim kierunku. Akumulator odpowiada ze zaopatrywanie energii automobilowym obwodom elektrycznym, gdy silnik jest wyłączony, czy też też prędkość obrotowa wału korbowego jest zbyt niska, by uruchomiła się prądnica - więcej o akumulatorach wolno odszukać na Akumulator litowy LiFePO4 100ah. Wskutek tego również w czasie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on zezwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie auta. Akumulator intensyfikuje również komfort w czasie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w samochodzie, gdy silnik jest wyłączony.
0 komentarze:
Prześlij komentarz